Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY PLATNÉ V INTERNETOVOM OBCHODE

 

Internetový obchod Dráčik na www.dracik.sk prevádzkuje spoločnosť:

Dráčik DIVI, s.r.o.
so sídlom Gajova 13, 811 09 Bratislava, korešpondenčná adresa Diaľničná cesta 2, 903 01, Senec
IČ: 461 18 985
IČ DPH: SK2023271261
Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, vl.č. 72790/B.

 

Všetky predajné ceny uvedené na stránke sú vrátane DPH.

 

Bankové spojenie pre úhradu objednávok:
Peňažný ústav: VUB a.s. Bratislava
IBAN: SK18 0200 0000 0031 9821 1455

 

K vrátenámu tovaru alebo na reklamáciu odporúčame si vytlačiť a vypísať príslušný formulár a priložiť ho do balíka spolu s kópiou faktúry alebo pokladničným paragónom prípadne iným dokladom o kúpe).

Formulár pre ODSTÚPENIE nájdete TU
Formulár pre REKLAMÁCIU nájdete TU

 

Predávajúcim sa v zmysle týchto obchodných podmienok označuje spoločnosť Dráčik DIVI, s.r.o., IČ: 461 18 985, so sídlom Gajova 13, 811 09 Bratislava.

Kupujúcim alebo zákazníkom sa v zmysle týchto obchodných podmienok označuje spotrebiteľ alebo podnikateľ.

Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi, najmä zákonom č. 102/2014 Z. z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa").

Právne vzťahy predávajúceho s podnikateľom sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb., obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi.

Nákup tovaru prostredníctvom Internetového obchodu www.dracik.sk. ( ďalej len IO Dráčik ) môžu uskutočňovať fyzické a právnické osoby bez obmedzenia, za predpokladu, že sa budú riadiť nižšie uvedenými pravidlami.

  1. Zákazník si môže objednať akýkoľvek tovar, ktorý je v aktuálnej ponuke internetového obchodu. Ceny tovaru, akciové ceny a Rozprávkové ceny v IO Dráčik sú uvedené s DPH. Ceny sa z marketingových a obchodných dôvodov môžu líšiť od cien v predajniach Dráčik s výnimkou katalógového a letákového tovaru, ktorého ceny sú rovnaké. Minimálna výška sumy objednávky je 10 €.

  2. Ak je objednávateľom držiteľ Rozprávkovej karty, vzťahujú sa na jeho nákupy výhody a zľavy podľa Pravidiel vernostného programu Dráčik - Rozprávková karta.
     

  3. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar k zákazníkovi na adresu, ktorú zákazník uvedie pri registrácii, prípadne vyplnení objednávky. V prípade, ak predávajúci nebude môcť tovar z technických alebo iných dôvodov zákazníkovi dodať, bude zákazníka neodkladne o tejto skutočnosti informovať a prípadné platby poukáže späť na jeho účet.
  4. Spôsoby a ceny doručenia

    Existuje niekoľko možností, ako si po nákupe prevziať svoj tovar. Vyberte si tú, ktorá Vám najviac vyhovuje.

    Cenník dopravy

    Doprava tovaru na predajňu v SR aj ČR

    doručenie objednávky na predajňu Dráčik

    ZDARMA


    Doprava kuriérom len v rámci SR (v prípade, že je doručene kuriérom aktívne)

    Platba vopred


    objednávka v hodnote  do 59,99 €

    2,99 €

    objednávka v hodnote  nad 59,99 €

    ZDARMA

    Dobierka

    objednávka v hodnote  do 59,99 €

    3,99 €

    objednávka v hodnote  nad 59,99 €

    1,00 €

    Packeta v rámci SR (v prípade, že je doručene Packetou aktívne)

    Platba vopred


    objednávka v hodnote  do 59,99 €

    2,99 €

    objednávka v hodnote  nad 59,99 €

    ZDARMA

    Dobierka

    objednávka v hodnote  do 59,99 €

    3,99 €

    objednávka v hodnote  nad 59,99 €

    1,00 €

     

     

    • Zaslanie tovaru na dodaciu adresu kuriérom (v prípade, že je doručene kuriérom aktívne)

    • Pri platbe dobierkou je tovar expedovaný do 3 pracovných dní od prijatia objednávky. Pri platbe vopred bude tovar expedovaný do 3 pracovných dní od pripísania úhrady na náš účet. V prípade, ak sa dodacia lehota predĺži, napríklad z dôvodu nedostatku tovaru na sklade, budeme Vás o tejto skutočnosti bezodkladne informovať. Dodacia doba po expedovaní objednávky z nášho skladu závisí od prepravnej spoločnosti. Zvyčajne však netrvá dlhšie než 2-3 dni.

    • Dodanie tovaru je možné len na území Slovenskej republiky. V prípade, ak v objednávke zadáte svoju adresu s miestom dodania v Českej republike, môžete si vybrať len dodanie do predajne Dráčik a dodanie kuriérom nebude možné zadať. Prípadne môžete navštíviť internetový obchod dracik.cz a uskutočniť nákup cez neho.

    • Zaslanie tovaru na výdajné miesto - Packeta (v prípade, že je doručene Packetou aktívne)

    • Pri platbe dobierkou je tovar expedovaný do 3 pracovných dní od prijatia objednávky. Pri platbe vopred bude tovar expedovaný do 3 pracovných dní od pripísania úhrady na náš účet. V prípade, ak sa dodacia lehota predĺži, napríklad z dôvodu nedostatku tovaru na sklade, budeme Vás o tejto skutočnosti bezodkladne informovať. Dodacia doba po expedovaní objednávky z nášho skladu závisí od prepravnej spoločnosti. Zvyčajne však netrvá dlhšie než 2-3 dni.

    • Dodanie tovaru je možné len na území Slovenskej republiky. V prípade, ak v objednávke zadáte svoju adresu s miestom dodania v Českej republike, môžete si vybrať len dodanie do predajne Dráčik a dodanie kuriérom nebude možné zadať. Prípadne môžete navštíviť internetový obchod dracik.cz a uskutočniť nákup cez neho.

    • UPOZORNENIE: Packeta akceptuje len balíky, ktorých súčet dĺžok všetkých strán (š/v/d) nepresahuje 150 cm, pričom dĺžka jednej strany je maximálne 70 cm. Nadrozmerné balíky budú presmerované na kuriérsku službu s dodaním na fakturačnú adresu zákazníka. Preto je potrebné pred dokončenímm objednávky dôkladne skontrolovať vyplnenú adresu.

    • Osobný odber vo vybranej predajni Dráčik (v prípade, že je doručene na predajňu aktívne)

    • Osobný odber tovaru objednaného cez internetový obchod je na predajni Dráčik možný len pri platbe vopred. Nie je možná úhrada objednaného tovaru priamo v predajni Dráčik.

      Tovar objednaný na osobný odber v predajniach Dráčik v rámci SR a ČR bude doručený do 5 pracovných dní od pripísania úhrady na náš účet a odoslaný najbližším rozvozovým autom na predajňu (odberné miesto). V prípade, ak sa dodacia lehota predĺži, napríklad z dôvodu nedostatku tovaru na sklade, budeme Vás o tejto skutočnosti bezodkladne informovať. O jeho doručení na odberné miesto – predajňu Dráčik budete informovaní emailom a SMS správou. Zoznam odberných miest – predajní Dráčik s adresami, otváracími hodinami a aj mapami nájdete tu.

      Výdaj objednaného tovaru: Výdaj objednaného a zaplateného tovaru je možný len po nahlásení čísla objednávky a celého mena a priezviska osoby, na ktorú je objednávka vytvorená.

      Tovar si môžete vyzdvihnúť do 5 pracovných dní od oznámenia o doručení na odberné miesto – predajňu Dráčik. Po uplynutí tejto lehoty bude tovar zaradený do predaja a Vám bude vrátená na účet uhradená cena tovaru. V prípade nevyzdvihnutia objednaného tovaru na odbernom mieste je predajca oprávnený účtovať manipulačný poplatok za vybavenie a stornovanie objednávky vo výške 1,- €.

      O možnosti odberu tovaru v predajni Dráčik Vás budeme informovať e-mailom a SMS správou. V prípade, ak ste informáciu o možnosti prevziať zásielku neobdržali viac ako 10 pracovných dní od objednávky, kontaktujte ešte pred návštevou predajne pracovníkov internetového obchodu e-mailom/pripomienkou alebo telefonicky.


      Prečo je osobný odber možný len s platbou vopred? Platbou vopred zamedzujeme zneužívaniu tejto služby na objednávanie tovaru a následne neprevzatie tovaru na predajni, napríklad deťmi, ktoré našu stránku často navštevujú. Aj službou osobného odberu na predajni Dráčik nám vznikajú manipulačné náklady, ktoré by pri zneužívaní mohli viesť k zbytočnému predraženiu tejto služby. Za pochopenie ďakujeme.

       

  5. Kuriérska služba doručuje zásielky počas pracovných dní od 8.00 do 16.00 hod, preto zvážte adresu doručenia, aby Vás kuriér zastihol / napr. adresa pracoviska /. Taktiež je nutné v objednávkovom formulári uviesť správne telefónne číslo, na ktorom Vás kuriér bude vopred kontaktovať. Správne vyplnenie kontaktných údajov je dôležité, aby sa zásielka nevrátila späť. V prípade opätovného zaslania z dôvodu chybných kontaktných údajov je znovu účtovaný poplatok za dopravu. V prípade neprevzatia zásielky je predávajúci oprávnený požadovať úhradu vzniknutých nákladov / v zmysle obchodných podmienok bod 6. /.
    Platby cez internet banking je potrebné uhradiť do 48 hodín od vytvorenia objednávky. Po pripísaní úhrady na náš účet bude objednávka expedovaná do 3 pracovných dní. Objednávky neuhradené do 72 hodín od objednania budú stornované.
     

  6. Každá odoslaná objednávka sa stáva záväznou. Jej zrušenie je možné len v deň odoslania objednávky alebo ešte pred odoslaním tovaru, a to až po vzájomnej dohode, prípadne možno tiež odstúpiť od zmluvy (v zmysle ust. § 7 ods. 1 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa), ako je špecifikované ďalej v čl. 16 týchto obchodných podmienok.

  7. V prípade neprevzatia zásielky na dobierku je predávajúci oprávnený požadovať úhradu vzniknutých nákladov na prepravu a balné. Objednávka na dobierku môže byť pred odoslaním preverená na telefónnom čísle uvedenom v objednávke. V prípade objednávky väčšieho množstva tovaru si vyhradzujeme právo na overenie dostupnosti a následné potvrdenie objednávky.

  8. Z dôvodu častého neprebratia tovaru zasielaného na dobierku, vyhradzujeme si právo požadovať platbu vopred v týchto prípadoch:

    • pri celkovej sume objednávky nad 600 €

    • pri objednávke viac ako 4 kusov tovaru

    • pri objednávke zákazníkom, ktorý v minulosti zásielku na dobierku neprevzal

  9. Po odoslaní objednávky bude na Vašu e-mailovú adresu zaslaná informácia o prijatí objednávky. Po overení objednávky Vám budú priebežne zasielané údaje o priebehu vybavenia, o výslednej cene zásielky a o odoslaní zásielky. V prípade, ak nedostanete tieto informácie, skontrolujte si nevyžiadanú poštu vo Vašej schránke, prípadne priamo na poštovom serveri u Vášho poskytovateľa e-mailovej služby. Taktiež si skontrolujte, či ste zadali správnu e-mailovú adresu, prípadne či vaša e-mailová schránka nie je plná. Toto sú najčastejšie prípady, prečo nedostanete potvrdenie o objednávke. V prípade, že všetko bolo zadané správne, kontaktujte nás telefonicky alebo e-mailom.

  10. Ako tovar zaplatiť

    Pri objednaní tovaru s platbou na dobierku budete platiť až pri dodaní tovaru. Platíte sumu uvedenú v potvrdení objednávky priamo kuriérovi. Kuriér Vám vystaví potvrdenie o prevzatí hotovosti. Nie je možná platba platobnou kartou. Pred dodaním tovaru Vás kuriér na zásielku upozorní SMS.

    Po objednaní tovaru s platbou vopred je potrebné tovar uhradiť ihneď po ukončení a odoslaní objednávky jednou z ponúkaných možností on-line platieb. Podľa vybraného typu platby v objednávke sa po ukončení a odoslaní objednávky zobrazí buď stránka s údajmi pre vyplnenie prevodného príkazu alebo s tlačidlom pre úhradu vo vybranej banke, prípadne platbu kartou. Pri platbe postupujete obvyklým spôsobom alebo podľa pokynov vybranej banky. Pri platbe cez nami ponúkaný internetbanking alebo Go pay neplatíte žiadne poplatky, v prípade, ak si zvolíte platbu bankovým prevodom z inej banky, bude Vám zaúčtovaný poplatok 1€.
     

    Pri online platbe cez platobnú bránu GoPay:

    GoPay Logo

    Pri platbe cez GoPay je potrebné platbu uskutočniť ihneď, v opačnom prípade Vám nepríde email o potvrdení objednávky. 

    GoPay účty sú rýchlym a bezpečným platobným nástrojom pre drobné platby. Ponúkajú online registráciu s vlastnosťami bežného bankového účtu. Viac informácií získate na www.gopay.cz

    Postup pri platbe GoPay:

    - vyberiete si jednu  z ponúkaných možností platby cez internetbanking alebo platobnou kartou

    - budete presmerovaní na platobnú bránu 

    - zrealizujete platbu podľa pokynov na stránkach banky

    - o výsledku platby ste informovaní na obrazovke a e-mailom.

    - informáciu o zaplatení máme okamžite k dispozícii a tovar je odovzdaný do 8 pracovných dní na expedíciu. 

    Po ukončení objednávky a úhrade Vám bude automaticky odoslaný potvrdzovací email, v prípade, ak ste správu nedostali je pravdepodobné, že ju máte v nevyžiadanej pošte – spame.  

    Ak e-mailovú správu v pošte nemáte, môžete si objednávku a jej hodnotu overiť po prihlásení v „Uživateľskej sekcii“ v hornom menu / platí len pre registrovaných zákazníkov /.

    Bankové spojenie pre úhradu objednávok (je spoplatnené poplatkom 1€):
    Peňažný ústav: VÚB a.s. Bratislava
    IBAN: SK18 0200 0000 0031 9821 1455
    Variabilný symbol: používajte vždy číslo objednávky.
    Suma: celková cena objednávky
     

    Peňažný ústav: Tatra banka a.s. Bratislava
    IBAN: SK90 1100 0000 0029 2688 8815
    Variabilný symbol: používajte vždy číslo objednávky.
    Suma: celková cena objednávky
    Ak máte akékoľvek pochybnosti o uskutočnení alebo spracovaní platby, kontaktujte nás na info@dracik.sk.

  11. UPOZORNENIE: V prípade platby poštovou poukážkou je doba identifikácie platby cca 3-5 pracovných dní od pripísania platby na náš účet. Je to spôsobené tým, že priamo vo výpise z účtu nie je uvedený variabilný symbol platby. Musíme čakať až na identifikáciu platieb po doručení výpisu z pošty, ktorý je zasielaný oneskorene. Za pochopenie ďakujeme. Z tohto dôvodu odporúčame uhrádzať platby niektorým vyše uvedeným spôsobom.

  12. Pri dodaní si zákazník musí tovar vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V prípade, že poškodenie nie je viditeľné a reklamácia je uplatnená do 10 dní od dňa dodania, predávajúci sa zaväzuje poškodený tovar vymeniť.

  13. V prípade uplatnenia reklamácie neskôr platí obvyklý reklamačný postup stanovený v reklamačnom poriadku IO Dráčik.

  14. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k vade došlo mechanickým poškodením výrobku po jeho pervzatí zákazníkom, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, …), alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom). Zo záruky sú tiež vyňaté vady spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym napájacím napätím.

  15. Uvádzané ceny prepravy sú platné v rámci Slovenska. Poštovné do zahraničia je kalkulované osobitne.

  16. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

    • Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia tovaru podľa týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 ods. 1 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa. Okamih prevzatia tovaru kupujúcim sa riadi podľa ust. § 7 odst. 4 písm. a) až c) zákona o ochrane spotrebiteľa.

    • Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe, e-mailom alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy. Tento formulár Vám bol automaticky zaslaný ako príloha e-mailu v potvrdení objednávky. Stiahnut si ho môžete TU. Odstúpiť od zmluvy je takisto možné vyplnením formulára na ktorejkoľvek predajni Dráčik. Pre registrovaných zákazníkov na e-shope Dráčik ponúkame možnosť vyplniť formulár elektronicky pomocou kontaktného formulára. Po otvorení je potrebné prihlásiť sa do svojho konta, vybrať zo zoznamu číslo objednávky a tam ku konkrétnej objednávke, prípadne položke, uviest Váš problém. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty pre odstúpenie od zmluvy.

    • Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu alebo poštovú adresu. Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu a pod. a v originálnom obale.

    • V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v nepoškodenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu (vrátane ceny za dopravu) za vrátený tovar v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, prípadne iným spôsobom zvoleným kupujúcim, ktorý kupujúci predávajúcemu oznámi, a na ktorom sa predávajúci a kupujúci dohodnú.

    • V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia alebo o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe.

    • Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu zaplatenú za tovar, prípadne zníženú cenu z dôvodu opotrebenia alebo nekompletnosti, a ďalej náklady na dopravu, dodanie a poštovné. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci , a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru kupujúci.

    • Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku predávajúceho, počas ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej stránke alebo napísal a odoslal mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.

    • V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v predchádzajúcich bodoch všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

    • Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, prípadne iným spôsobom zvoleným kupujúcim, ktorý kupujúci predávajúcemu oznámi, a na ktorom sa predávajúci a kupujúci dohodnú.

    • Týmto bodom nijako nie je dotknutá možnosť vrátenia tovaru podľa Reklamačného poriadku.

    • Vrátenie tovaru, alebo uplatnenie reklamácie je možné na ktorejkoľvek predajni Dráčik na území Slovenskej republiky, alebo zaslaním tovaru spolu s reklamáciou na adresu: "Centrála spoločnosti Dráčik, Logistické centrum Prologis - Hala 5, Diaľničná cesta 2, 903 01 Senec"

  17. Vrátenie tovaru zakúpeného cez internetový obchod / nad rámec zákonom stanovenej lehoty /.


                    Nepoužitý tovar môžete bez udania dôvodu vrátiť v originálnom obale a s kompletným príslušenstvom do 21 dní od nákupu. Taktiež je možná výmena za iný tovar v rámci položky, napríklad iná farba alebo druh (napr. bábiky, postavičky transformers atď.), nie je možná výmena za inú položku. Táto možnosť je poskytovaná v každej predajni Dráčik alebo po dohode s pracovníkmi internetového obchodu zaslaním poštou na adresu internetového obchodu. Tovar však nesmie javiť známky používania. Na túto nadštandardnú službu nie je právny nárok a v prípade, že výrobok nie je opätovne predajný za pôvodnú cenu / napr. tovar nemá obal alebo už bol zaradený do zľavy alebo výpredaja / nemusí byť možnosť vrátenia tovaru alebo výmeny zákazníkovi poskytnutá.

    Týmto bodom nijako nie je dotknutá možnosť vrátenia tovaru podľa ust. § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z / viď obchodné podmienky bod 13. /

  18. Alternatívne riešenie sporov

    V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Príslušným subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť tiež platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme pre elektronické riešenie sporov vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.